Handels- og leveringsbetingelser

Læs her hvordan du handler i vores online shop

Kaj Homilius A/S
CVR: 32659314

Bestilling

Du kan bestille dine varer her i netbutikken, og samtidig vælge om du vil hente varerne i butikken eller modtage dem med posten.

Læg de varer du ønsker i indkøbskurven ved at klikke på køb knappen ved den enkelte vare. I din indkøbskurv kan du nu se dine valgte varer og evt. ændre antal eller slette en valgt vare. Hvis du ønsker at bestille varerne, klikker du på ”Gå til kassen”.
Du kan betale pakken sikkert online ved at bruge dit kreditkort og modtage pakken med posten.

Alle priser er i DKK og inkl. moms.

Indkøbskurv

Når du ved en vare klikker på knappen “Køb”, opdateres indkøbskurven automatisk, så du hele tiden har styr på, hvad du har købt samt det samlede beløb. Ønsker du at rette antal eller slette varer fra din indkøbskurv, kan du klikke på “vis indhold”. Retter du f.eks. antal af en vare fra 1 til 2 stk., kan du klikke på “Opdater”, hvorefter totalbeløbet bliver regnet ud efter det nye antal varer. Det samme gælder selvfølgelig, når du sletter varer fra indkøbskurven.

Når du er færdig med dine indkøb, vælger du “Til kassen” og følger instruktionerne på skærmen.

Levering og betaling

Betaling med kreditkort
I vores netbutik kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa. På denne side kan du læse om, hvordan du gør, når du ønsker at betale med kort. 

Sådan gør du
Læg de varer du vil bestille i indkøbskurven og tryk “Til kassen”. Derefter bliver du bedt om at indtaste navn, adresse, telefonnummer m.m. Indtast oplysningerne og tryk på “Næste side”. 

Ved betalingsform vælger du kreditkort. 

Du kommer nu automatisk over på vores betalings-server (SSL-server – Secure Socket Layer), hvor du bliver bedt om at indtaste dit kortnummer samt udløbsdato. Kortnummeret, som står på forsiden af kortet, indtastes uden mellemrum. Eksempel: kortnr. 4500 0000 0000 0000 skal tastes 4500000000000000. 

Udløbsdatoen finder du også på forsiden af kortet. Denne indtastes i de to “gyldig til” felter. 

Herefter sendes disse informationer krypteret/kodet til PBS (Pengeinstitutternes Betalings Service), hvor kortets gyldighed kontrolleres. 

Du skal være opmærksom på, at transaktionen kan tage op til 15 sekunder, og du må derfor IKKE lukke browseren. 

Når dit kort er blevet kontrolleret hos PBS, modtager vi information om, hvorvidt transaktionen kunne godkendes eller ej.
Kan transaktionen godkendes af PBS, vises det beløb, der trækkes på din konto, hvorefter du kan udskrive en ordrebekræftelse. 

Kan transaktionen ikke godkendes af PBS, vises en side, hvorpå du kan vælge imellem at prøve igen, betale pr. efterkrav (intet hæves på kortet), eller at annullere ordren (intet hæves på kortet og ordren slettes).

Pengene bliver først trukket fra dit kort, når din ordre er afsendt.

Betalingssikkerhed

Når du betaler med kort i vores netbutik, bliver alle dine indtastede kortdata krypteret/kodet, når de videresendes til PBS – dette betyder at ingen kan “opsnappe” dine indtastede kortdata. Til disse transaktioner benytter vi en PBS-godkendt SSL-løsning (SSL = Secure Socket Layer) til at kryptere/kode dine indtastede kortdata. Kryptering med SSL benyttes i langt de fleste danske netbutikker. 

Mit kort bliver afvist
Bliver dit kort afvist, kan du vælge at prøve igen, betale pr. efterkrav eller annullere ordren. Afvises kortet gentagne gange, kan du kontakte os eller evt. dit pengeinstitut. 

Hvornår trækkes pengene?
I henhold til gældende regler for betalingskort på internet trækkes pengene først fra din konto, når vi sender pakken fra os. 

Fejl og problemer ved betaling
Opstår der nogen form for problemer, er du velkommen til at kontakte os på 7466 9532

Fejl og mangler

Opdager du fejl eller mangler ved en vare, bør du hurtigst muligt returnere varen til os. Du har i følge købeloven pligt til at reagere, indenfor rimelig tid, efter at fejlen er opdaget. 

Hos os har du selvfølgelig 2 års reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning på området. 

Du skal blot returnere varen til os sammen med en kopi af fakturaen og en kort beskrivelse af fejlen.
Du kan også henvende dig personligt i vores butik. Vi vil så snart vi modtager varen fra dig tage hånd om sagen og sørge for den hurtigst mulige løsning af problemet. 

Fejllevering

Hvis den leverede vare ikke stemmer overens med den medfølgende faktura, skal du indenfor rimelig tid efter modtagelsen rette henvendelse til os. Du kan enten ringe på tlf. 7466 9532 eller sende en e-mail til os på adressen: lone@kaj-homilius.dk

Hvis du vælger at e-maile, skal du huske at oplyse dit kundenummer, som står på fakturaen, samt beskrive uoverensstemmelsen mellem fakturaen og den faktiske leverance. 

Forsendelse

Alle bestillinger fremsendes med Postens Erhvervspakker. Det betyder, at pakker afsendt fra os  (mandag-torsdag) er fremme efter 2 – 5 hverdage – undtaget er dog Bornholm, hvor forsendelsen kan tage længere.

Reklamations- og returret

Beskadigelse/bortkomst
Skulle en forsendelse under transport fra os til dig lide skade eller bortkomme, påtager vi os hele risikoen. Vi betragter ikke varene leveret, før du modtager dem i hel og ubeskadiget stand. 

Det betyder også, at du aldrig vil komme til at hæfte for varer, der er bortkommet under transport. 

Hvad du skal gøre
Hvis du skulle være uheldig at modtage en pakke, der er beskadiget, skal du straks gøre Post Danmark opmærksom på problemet. Har emballagen tegn på skade, når du modtager den, kan du åbne pakken i overværelse af postbudet. 

Opdager du først skaden, efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig på det lokale postkontor, som så kontakter os. Vi sørger for, at du som kunde bliver holdt skadesfri. 

Reklamationsret

Når du handler hos Kaj Homilius A/S, har du 2 års reklamationsret i henhold til gældende dansk lovgivning på området. 

Gem fakturaen som garantibevis. Hvis du skulle være uheldig, at en vare går i stykker, skal du blot returnere varen til os sammen med en kopi af fakturaen og en kort beskrivelse af fejlen. 

Du kan også møde personligt op vores butik. Vi vil tage hånd om sagen, så snart vi modtager varen fra dig, og sørge for den hurtigst mulige løsning af problemet. 

Returret

Postordre:

Skulle du, mod forventning, fortryde et køb, kan du indenfor 14 dage efter modtagelsen returnere varen til os. Det forudsættes, at varen returneres til os i væsentlig samme stand og mængde. Har du taget varen i brug, så kan du ikke fortryde dit køb.

Du kan også undlade at modtage forsendelsen og derved udnytte din fortrydelsesret.

Hvis du returnerer varer til os skal disse fremsendes franko, hvilket betyder, at du betaler forsendelsesomkostningerne.

Når du returnerer varer, bør du vedlægge en kopi af bonen/fakturaen og skrive, om du ønsker pengene tilbage, eller varen ombyttet med et andet produkt. Ønsker du pengene tilbage, kan vi overføre dem direkte til din konto, hvis du blot oplyser bankens navn samt registrerings- og kontonummer.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere varen i en af vores butikker. Bemærk dog at der, af sikkerhedshensyn, ikke udbetales beløb over kr. 100,- i kontanter. Beløb over kr. 100,- overføres til bankkonto.